
Korábban már kisebb tanulmányok jelezték, hogy a kismértékű alkoholfogyasztás erősíti a csontsűrűséget, a mértéktelen alkoholizálás viszont a csontritkulás egyik nagy kockázati tényezője.
A szakemberek először kikérdezték a tanulmányba bevontakat étkezési és alkoholfogyasztási szokásaikról, majd csontsűrűség-mérést végeztek a test három pontján, a medencénél, a gerincnél és a combcsontnál.
Az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban közzétett tanulmány eredményei azt mutatták, hogy a borfogyasztóknak nagyobb volt a csontsűrűségük a gerincben és a medencénél, mint a nem ivóknak, vagy azoknak, akik másfajta alkoholt fogyasztottak.
A kutatók nem találtak összefüggést a magas zöldség- és gyümölcsfogyasztás és a csontsűrűség között. Ellenben kimutatták, hogy az olyan hagyományos – magas kalóriatartalmú – angol ételek, mint a sült hal sült krumplival, a hússal töltött tészták, a főtt húsok, a főtt bab csökkenti a csontsűrűséget – olvasható a The Daily Telegraph brit napilapban.
Azt egyelőre nem tudják a szakemberek, hogy a bor miként képes növelni a csontsűrűségét. Korábbi tanulmányok azt sugallják, hogy a benne lévő polifenolok – amelyek a szőlő héjában találhatók –, nem pedig az alkoholtartalom az, amely ilyen hatással bír.
Forrás:MTI